3. mar, 2016

längdskidor och träning

Igår tog jag fram mina längdskidor som inte har varit framme på minst två år. Det har nu varit så fin is och så fina skidspår på Toftan så jag riktigt längtade att få åka liteLer. Det var lite vingligt till en början och fick lite ont i fötterna men så skönt det var, att få svettas och åka lite. Så är det inte så dum motion för både mig och Zune som fick vara med ut på isen. Jag var ute i en ca en timme och det räckte alldeles väl för idag har jag träningsvärkGalen, men det är bara bra att få röra på döfläsket... Tänkte om jag hinner även idag ut en sväng, får ju passa på nu när jag har skidorna framme och man vet ju aldrig när det börjar töa och både is och snö försvinner.

Det var längesedan jag har varit ute så mycket på isen som i år, dels har det har varit kallt på nätterna och så har de gjort fina isgångar samt skidspår så stor eloge till dem som gör detta för oss SundbornsborGilla

 

 Känner mig just nu motiverad att motionera och röra på mig och det är så kul, var längesedan jag kände så här. Målet är att jag och Zune ska börja jogga så fort spåret i skogen är någorlunda öppet, och det blir det snart. Känner att om vi springer 5 km 3 gånger i veckan så gör vi det jätte bra, och det känns som ett nåbart mål för mig och bus. Så skidåkningen och powerwalk får det vara nu fram tills att det blir lite mer snöfritt.

Jag får ta ett steg i taget med träningen, viktigast är att jag nu börjar röra på mig lite mer så att jag orkar mer samt hänger med i spåret med Zune när vi ska ut och vandra framöver, det är ju lite roligare när man slipper flåsa hela tiden Blinkar.

 

Kram på er och ha en bra dag!! Hjärta