8. aug, 2018

Egen träning

Har slarvat lite med att planera min träning vilket nu har resulterat i att kroppen är helt slut. Det där med vilodagar är ju lika viktigt så att återhämtningen och uppbyggnad av muskler blir optimal. Idag gör det bara ont och ömmar och är så tröttGråter. Det är inte brist på att vilja träna så det är positivt men det ska nog räcka med max 4-5 dagar i veckan. Har nu kört ca 8 dagar i sträck, en vilodag och sedan 7 dagar och vilodag och samtliga pass har varit kondition och det har inte varit korta pass utan 1-2 tim per pass.... Var ut i går själv och körde mtb och tog ut mig rejält när det blev mycket uppför (Årberget), och en hel del balans pga stigar, grusvägar. Mina ben, framför allt lår är helt stumma och det känns lite svettigt när jag vet att jag idag ska in och träna styrka med min pt kl 16:00 Osäker. Ska inte tycka synd om mig själv men måste reflektera och ändra lite så att det inte blir för mycket!!!

Efter dagens styrka blir det ett par dagar vila, sedan ett lättare pass på lördag ev 5-7 km löpning, får se hur jag är i kroppen. Sedan börjar vi om nästa vecka med:

Måndag: Spinning

Tisdag: Vila

Onsdag: Pt

Torsdag:Lättare Jogging

Fredag: Pt

Lördag: Hundkurs =egen vilodag

Söndag: Mtb

Ska prata lite med Joakim Jacksson som är min Pt idag när vi ses, behöver hjälp med planeringen så att jag klarar detta själv sedan när jag inte har honom längre. Har tänkt att ha pt 2 dagar i veckan till december, sen får vi se om jag klarar av detta själv med styrka. Målet med löpningen är att få ner tiden per km och jag ligger nu på milen ca 6:30/km och önskar att det ligger på 6 min/km. Vill även kunna vara ute och löpa två gånger i veckan, men får nu byta ut ett pass till mtb så jag kan träna backträning. Sedan vill jag ju gärna hinna med ett grupppass i veckan ex spinning eller ATC för det är ju så himla kul och då är oftast även Janne medHjärta.

Sen var du ju detta med maten, är så dålig på detta!! Äter nog alldelles för lite, för jag blir så hungrig ibland och blodsockret faller... Märkte av detta när jag var vid stugan förra veckan, när vi inte alla har samma rutiner på mat och det är svårt när man inte planerar måltiderna själv. Måste äta frukost, lunch och middag och helst lite mellanmål i form av frukt/ägg/keso.

Nu har jag skrivit av mig lite, och ska nu gå och göra lite lunch i form av omelett, riven skinka och egengjord persilja.

Ha en bra dag!! Kram