17. feb, 2019

Lite uppdatering kring träning

Då har det gått en vecka igen och laddar nu för en ny vecka med nya utmaningar i alla dess former🙂. Denna vecka hade jag större delen av min arbetstid i Tällberg, då jag tillsammans med mina samplaneringsområden hade utvecklingsdagar med vår personal. Har känts som ett bra upplägg med både egna tankar och hur vi är mot varandra. Hoppas alla får med sig något roligt från dessa dagar som de kan utveckla på arbetsplatsen vid Norslund/Sundborns hemtjänst. Träningen blev som jag tidigare skrev lite annorlunda men kändes ok att träna lite vid hotellets gym ett par dagar, bättre lite grann än inget alls.

Har känt mig lite sliten ett tag och hade lite snack med min dukiga pt Joakim Jacksson kring detta i fredags då jag hade min pt timme. Han tyckte att jag under två veckor ska gå ner och träna varannan dag så kroppen får återhämtas sig lite mer och lägga fokus på det jag vill  utvecklas i min träning. Så nu har jag beslutat att det blir inte så mycket cirkelträning i grupp längre utan huvuddelen av min träning ska bestå av löpning, styrketräning och ibland spinning. Han ska även göra ett matschema till mig så jag får i mig tillräckligt med energi för att orka träna, lägger nog upp kosten fel innan tuffare pass som intervall löpning då orken finns inte riktigt och utvecklingen har varit 0 ett tag.... Jag är ju lite emot proteindrinkar och bars utan vill få min energi och ork från riktig kost istället, så nu får han tänka lite😋.  Det känns dock viktigt att tänka om och nytt för att få den där orken och det roliga tillbaka igen. Idag blir det löpning på löpbandet i en timme istället för att köra ett cirkelpass (som Janne tänker köra idag). Kommer att efter dessa två veckor lägga in ett löppass till så jag får in km i benen inför vår/sommarens utmaningar, brukar nu springa ca 1 mil när jag löptränar så att kroppen får jobba lite, måste ju få in längden när jag ska springa några lopp som är 1 mil.

Min kommande veckas träning kommer att se ut så här:

Måndag: PT och spinning

Tisdag: Vila

Onsdag: Styrketräning Bröst, axlar och triceps

Torsdag: Intervallträning löpning

Fredag: Vila

Lördag: Styrketräning Rygg, ben och Biceps, Träning med Lazze vid Finnbogård

Söndag: Vila

Igår var vi och åt middag hos Erik tillsammans med farmor Kerstin och moster Gittan, han bjöd på fläskfilé, potatisgratäng och grönsaker. Riktigt gott och trevligt att få hälsa på honom. Hjälpte även Erik med att fålla upp gardinerna i hans lägenhet så de inte hänger ner på golvet, blir lite lättare att dammsuga om de kommer upp lite från golvet.

Jag har också varit iväg och tränat Lazze och Bozze med min träningsgrupp Underdogs i fredags. Jag hade bokat Fagersta brukshundsklubbs inomhus hall där vi körde lite lydnad och apportering. Jag var riktigt nöjd med pojkarna och det var även riktigt kul att träffa Agneta, Gunilla och Solveig igen, för nu var det ett tag sedan. Vi ska boka ett till datum i inomhushallen innan det är vår och dags att börja med träningen utomhus.

Önskar er en fortsatt trevlig söndag och en bra kommande vecka så skriver jag mer i slutet på nästa vecka❤

Kram